Παράλογο??? Ιστορίες πράσινης “τρέλας” στις ταράτσες των σχολείων

Παράλογο??? Ιστορίες πράσινης “τρέλας” στις ταράτσες των σχολείων

Του Μάκη Μπαρμπαρόσου

Γνωρίζουμε ή τουλάχιστον πιστεύουμε ότι γίνονται έργα, νέα ή ανακατασκευές ή βελτιώσεις σε ήδη υπάρχοντα, στηριζόμενα σε μελέτες με επιστημνικά και οικονομικά κριτήρια τα οποία έχουν σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των πολιτών του Βύρωνα.

Για να επιτευχθεί αυτή η βελτίωση, όμως, θα πρέπει οι μελέτες να είναι ολοκληρωμένες, με όρους διαφανείς κι έχοντας ορίσει και την παραμικρή λεπτομέρεια, έτσι ώστε να διεξάγονται οι διαγωνισμοί για την αναδοχή κάθε έργου χωρίς να χρειάζεται να προστεθούν ή να αφαιρεθούν κομμάτια εκ των υστέρων.

Τελικά, όμως, όλα αυτά δεν γίνονται σωστά, γι’ αυτό και βλέπουμε πολλές φορές τα λεγόμενα «έργα βιτρίνας» χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα και χρησιμότητα για τους πολίτες.

Έχουμε λοιπόν τα έργα που έγιναν σε σχολεία του Βύρωνα (Γυμνάσιο Καρέα & 8ο Δημοτικό Σχολείο), τα οποία αφορούσαν στην ενεργειακή αναβάθμισή τους, με στόχο να χαρακτηριστούν τα σχολεία αυτά «πράσινα». Τοποθετήθηκαν στις ταράτσες του φωτοβολταϊκά συστήματα (panel, γεννήτριες κλπ), για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω της ηλιακής. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την αυτονομία των σχολείων μας σε ρεύμα (χωρίς χρεώσεις από τη ΔΕΗ) αλλά και την παραγωγή εσόδων για το Δήμο, καθώς –ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες- το ρεύμα που θα παραγόταν θα μπορούσε να τροφοδοτήσει και το δίκτυο της ΔΕΗ.

Όταν τελείωσαν τα έργα, όλοι είπαν «Μπράβο», αλλά εδώ ξεκινάει το παράλογο, γιατί το έργο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ στην πραγματικότητα…!!!

Για να λειτουργήσουν τα φωτοβολταϊκά συστήματα χρειάζονται έναν μετατροπέα (Inverter), μια συσκευή με ηλεκτρονικές και ηλεκτρολογικές διατάξεις, η οποία μετατρέπει το παραγόμενο, από τη φωτοβολταϊκή γεννήτρια, συνεχές ρεύμα σε εναλλασσόμενο, συμβατό με το δίκτυο ηλεκτρισμού. Πρακτικά, ο Inverter είναι ο «εγκέφαλος» όλης της εγκατάστασης: πέραν της μετατροπής του ρεύματος σε εναλλασσόμενο, εποπτεύει την ορθή λειτουργία όλου του συστήματος. Ενημερώνει  και διορθώνει βλάβες οι οποίες μπορεί να παρουσιαστούν στο σύστημα. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, χωρίς τον μετατροπέα το έργο δεν μπορεί να λειτουργήσει. Στα σχολεία μας, λοιπόν, δεν τοποθετήθηκαν μετατροπείς!!! Παράλογο!!!???

«Παράλογο» είναι, επίσης, ότι ενώ όλοι οι αρμόδιοι το γνωρίζουν, ουδείς αναρωτήθηκε γιατί δεν τοποθετήθηκαν εξαρχής οι μετατροπείς, ούτε αν υπήρχαν στις μελέτες και αν όχι γιατί δεν προβλέφθηκαν.

«Παράλογο» είναι και το ότι κανένας μέχρι τώρα δεν σκέφτηκε να αγοραστούν έστω εκ των υστέρων, έτσι ώστε να λειτουργήσουν τα φωτοβολταϊκά συστήματα, προκειμένου να εκπληρώσουν το σκοπό που για τον οποίο τοποθετήθηκαν.

Έχουμε φτάσει σε σημείο να σκεφτόμαστε γιατί να συμβαίνουν τέτοιου είδους πράγματα, αναρωτιόμαστε για τα αυτονόητα, για το ποιοι είναι λάθος και ποιοι παράλογοι. Είναι λάθος αυτοί που ζητούν να μην δημιουργούνται παράλογες καταστάσεις ή αυτοί που τις δημιουργούν;

Το ένα παράλογο λοιπόν δημιουργεί και άλλα παράλογα. Ως εδώ όμως! Αρνούμαστε την επικράτηση του παραλόγου