Σε ξεχωριστή δημοσίευση, αντιπαραβάλουμε όσα υποστηρίζει η πλευρά των λιμενικών με τα ευρήματα του πορίσματος του Συνηγόρου του Πολίτη, στο οποίο το Solomon απέκτησε πρόσβαση. Η εικόνα είναι αποκαρδιωτική.
Έτσι, ενώ κατά την εξέτασή του από τον Συνήγορο, στέλεχος του Λιμενικού υποστηρίζει πως δεν ζητήθηκε βοήθεια από άλλη χώρα, καθώς το ελληνικό Κέντρο Ελέγχου είναι «ένα από τα καλύτερα Κέντρα παγκοσμίως», αποκαλύπτονται εσωτερικές παθογένειες και δυσλειτουργίες εντός του Λιμενικού Σώματος. Ενδεικτικά:
-
Η «σύμπτωση»: Δεν υπάρχει κανένα ηχητικό από την επικοινωνία του Λιμενικού με το αλιευτικό, παρότι αυστηρά ορίζεται ότι οι επικοινωνίες θα πρέπει να καταγράφονται. Ο λόγος; Υπάρχουν οκτώ γραμμές: επτά από αυτές έχουν δυνατότητα καταγραφής και μια όχι (λειτουργεί ως εφεδρική). «Εκ παραδρομής» εμφανίζεται να επιλέχθηκε, για όλη την επικοινωνία του Λιμενικού με το αλιευτικό, η μοναδική αναλογική, δίχως δυνατότητα καταγραφής.
-
«Στα τυφλά». Σε βάθος 15 ωρών έως το ναυάγιο, το Κέντρο Ελέγχου αποκτούσε αναλυτική ενημέρωση, φωτογραφίες από αέρος και μη, ακόμα και πληροφορίες για την ύπαρξη νεκρών στο αλιευτικό. Το Κέντρο Ελέγχου έστειλε στο σημείο το σκάφος του Λιμενικού δίχως να του δώσει καμία ενημέρωση για τα παραπάνω.
-
Οι «χαλασμένες» κάμερες. Όταν το Λιμενικό παρέλαβε το σκάφος ΠΠΛΣ-920 το 2021, η υποδοχή στη Σούδα ήταν πανηγυρική. Κυριολεκτικά: κόρνες και επευφημίες. Το σκάφος κόστισε πάνω από 10 εκατ. ευρώ και ναυπηγήθηκε στην Ιταλία με προδιαγραφές που όρισε το Λιμενικό. Αλλά, όταν φτάνει στην Ελλάδα, το υπερσύγχρονο σύστημα καταγραφής του σκάφους εμφανίζεται να «χαλάει»… αμέσως. Επί δύο χρόνια δεν επιδιορθώνεται, επομένως δεν καταγράφονται οι επιχειρήσεις του σκάφους. Μόλις 1,5 μήνα μετά το ναυάγιο, εμφανίζεται να έχει γίνει ό,τι δεν έγινε επό δύο χρόνια: το σύστημα επιδιορθώνεται.
- «Τα πτώματα χύμα, δεν έχουμε άλλη επιλογή, κουβέρτα στρωμένη πίσω…». Μια από τις σοκαριστικές συνομιλίες, που δείχνει την παντελή έλλειψη οργάνωσης εκείνο το βράδυ. Το αλιευτικό, με έως και 750 επιβαίνοντες, βυθίζεται. Στο Κέντρο Ελέγχου, στον Πειραιά, διαπιστώνεται ότι το μόνο σκάφος του Λιμενικού στο σημείο διαθέτει μόλις δύο σάκους μεταφοράς σωρών.
|