Ανέκαθεν, σε κάθε εκπαιδευτικό σύστημα, σε όλες τις εποχές που ο άνθρωπος επιδιώκει τη βελτίωσή του μέσω της εκπαίδευσης, άλλοτε στον χώρο του σχολείου και άλλοτε έξω από αυτόν, σε χώρους εκπαιδευτικούς, με ανθρώπους όλων των σχετικών ειδικοτήτων, επιχειρείται η αξιοποίηση μέρους του καλοκαιριού για την καλλιέργεια δεξιοτήτων, με έναν τρόπο που δεν υπόκειται σε αξιολόγηση, δεν «βαθμολογείται» και γι’ αυτό δεν αγχώνει. Αυτή είναι μια πρακτική με δυνατότητα εφαρμογής σε όλη τη ζωή του ανθρώπου που επιθυμεί την αυτοβελτίωση και επιδιώκει συνειδητά βήματα προς την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς του.
Στην παιδική και εφηβική ηλικία, η πρακτική της αξιοποίησης μέρους του καλοκαιριού για την ανάπτυξη ή βελτίωση δεξιοτήτων έχει αποδεδειγμένα θετικά αποτελέσματα. Ανάλογα με την ηλικιακή φάση του παιδιού ή του εφήβου, το διάστημα πριν από τις απαραίτητες καλοκαιρινές διακοπές δεν το σκεφτόμαστε μόνο ως πρόβλημα: «Τι να τα κάνω τα παιδιά ώσπου να πάρω άδεια ή να τα στείλω με τον παππού και τη γιαγιά στο εξοχικό». Το διάστημα αυτό αποτελεί μια ιδανική περίοδο για να θέσουμε, να κυνηγήσουμε και να πετύχουμε ωραίους στόχους.
Με οδηγό την εμπειρία πια, γιορτάζοντας τα 10 χρόνια παρουσίας του «περί αγωγής» στον Βύρωνα, έχουμε δημιουργήσει απλά θερινά, εκπαιδευτικά προγράμματα, που τα πιστεύουμε και τα σχεδιάσαμε ως ευκαιρίες για εμπλουτισμό προσωπικοτήτων. Είναι πολύ διαφορετικά για τα παιδιά του Δημοτικού και για τους εφήβους του Λυκείου. Έχουν εντελώς διαφορετική στοχοθεσία, εξυπηρετούν διαφορετικές πνευματικές και ψυχικές ανάγκες, μα το βέβαιο είναι ότι έχουν δημιουργηθεί με αποκλειστικό γνώμονα το μέγιστο παιδαγωγικό όφελος.
Θερινά προγράμματα Λυκείου – 10 χρόνια «περί αγωγής»
Οι έφηβοι βρίσκονται σε μια φάση απόκτησης δεξιοτήτων που θα τους βοηθήσουν να γίνουν ανταγωνιστικοί και ικανοί επαγγελματίες σε ένα μελλοντικό εργασιακό σύμπαν, που αλλάζει με γρήγορες ταχύτητες, είναι, μάλλον, απρόβλεπτο και πολύ διαφορετκό από ό,τι γνωρίζουμε ως σήμερα. Πολλά επαγγέλματα υποχωρούν, πολλές θέσεις εργασίας χάνονται, όμως, παράλληλα, καινούργιες ειδικότητες αναδύονται μέσα από τη νέα αυτή εποχή, οι οποίες έρχονται να καλύψουν ανάγκες των σύγχρονων κοινωνιών, άγνωστες μέχρι πρόσφατα. Μια ανταγωνιστική προσωπικότητα στον χώρο της εργασίας οικοδομείται πάνω στη γνώση. Αυτή η γνώση ξεκινάει από τα μαθήματα του Λυκείου, στα οποία διαγωνίζεται ο υποψήφιος για την εισαγωγή του στο Πανεπιστήμιο. Σκοπός των θερινών προγραμμάτων Λυκείου του «περί αγωγής» (ατομικά ή αυστηρά ολιγομελή) είναι η εξασφάλιση της επιτυχίας που ο κάθε υποψήφιος έχει θέσει ως στόχο στις πανελλήνιες εξετάσεις. Προσαρμόζονται αδιαπραγμάτευτα στις ανάγκες, στις δυνατότητες αλλά και στις αδυναμίες του κάθε μαθητή ή υποψηφίου χωριστά, εξασφαλίζοντας απολύτως την επιτυχία στη σχολή 1ης έως 3ης προτίμησης.
Camp για παιδιά Δημοτικού (ηλικίες 5-12 ετών) – 10 χρόνια «περί αγωγής»
Είναι η ώρα που βάζουμε τα καλοκαιρινά μας, φοράμε την ερευνητική μας διάθεση, αποφασίζουμε να πιαστούμε χέρι-χέρι σε έναν κύκλο που τους χωράει όλους! Την ώρα που κλείνουμε τα σχολικά βιβλία, μπορούμε να σηκώσουμε λίγο πιο απερίσπαστα το βλέμμα μας και να παρατηρήσουμε καλύτερα τα βλέμματα των άλλων, τον «μέσα» και «γύρω» μας κόσμο. «Σύνδεση» είναι το ένα συνθηματικό μας: με όλα εκείνα που, καμιά φορά, μας διαφεύγουν και με άλλα, που, ίσως, δε μάθαμε ακόμη να παρατηρούμε! «Δημιουργία», είναι το άλλο μας συνθηματικό: δώσε μια μορφή στα συναισθήματα και στις σκέψεις που σου προκαλούν όλα αυτά που παρατηρείς και προσλαμβάνεις. Λίγο πριν τα καλοκαιρινά μας μακροβούτια, μπορούμε μεγάλοι και μικροί να βρούμε κάποιους κόσμους, να τους δώσουμε σχήμα με όσα ακριβώς διαθέτουμε και, κάπου εκεί προς το τέλος, να αναλογιστούμε όσα καταφέραμε να παίξουμε ώσπου να λαχανιάσουμε και να βάλουμε πλώρη για το καλοκαίρι που ονειρευόμαστε!
Κι όπως λέει ο Ελύτης: «Ώσπου τέλος ένιωσα κι ας πα’ να μ’ έλεγαν τρελό, πώς από ‘να τίποτα γίνεται ο παράδεισος…»
Αναλυτική περιγραφή των προγραμμάτων στην ιστοσελίδα μας: https://peri-agogis.gr/
Λητούς 4 – Βύρωνας | 210 7669059
__________________________________________________
Ευδοξία Πούλιου
Φιλόλογος, MSc στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση