Όλο και μεγαλύτερη εμπλοκή παρατηρείται εκ μέρους των Δήμων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα συνεχώς αυξανόμενα περιστατικά σχολικής βίας και εκφοβισμού παιδιών (bullying).
Τα κρούσματα είναι πολλαπλά δίχως διάκριση πλέον σε κακόφημες ή μη γειτονιές, σε ευκατάστατα ή όχι κοινωνικά στρώματα.
Σε συνέχεια επεισοδίων εκβιασμού, εκφοβισμού, χειροδικίας, διασυρμού και στιγματισμού, κυρίως μέσω των social media, η πρώτη αντίδραση των γονέων είναι να απευθυνθούν στη διεύθυνση του σχολείου.
Ο στόχος σε πρώτη φάση παραμένει να μην αναμειχθεί η Αστυνομία (εκτός από ακραίες περιπτώσεις όπου η επέμβασή της είναι επιβεβλημένη), καθώς αφενός θα δυσφημιστεί το σχολείο και αφετέρου γιατί ο ρόλος της είναι κατασταλτικός και όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα για μια δεύτερη αλλά και τρίτη ευκαιρία στη ζωή λόγω του νεαρού της ηλικίας τους.
Επιπλέον, οι φορείς (γονείς και καθηγητές) πιστεύουν περισσότερο στην πρόληψη και στον καλόπιστο διάλογο παρά στις… χειροπέδες.
Αρκείται λοιπόν η διεύθυνση του σχολείου στο να συνετιστούν οι εμπλεκόμενοι μέσω επίπληξης και ασφαλώς να ενημερωθούν οι γονείς τους για την παραβατική συμπεριφορά των παιδιών τους.
Παράλληλα, έχει κάνει και την εμφάνισή του το πιο… δραστικό μέτρο στα σχολεία, που είναι ο σχολικός σύμβουλος – ψυχολόγος, από τον τομέα πρόληψης του Δήμου, που επισκέπτεται το κάθε σχολείο μέχρι τρεις φορές την εβδομάδα και δέχεται παιδιά κατόπιν ραντεβού.
Τα μέτρα των δήμων
Οι δήμαρχοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι το πρόβλημα της σχολικής βίας έχει διευρυνθεί επικίνδυνα και είναι δύσκολο στην διαχείριση του.
Όταν η κατάσταση δεν βελτιώνεται, οι γονείς μπορούν να απευθύνονται στους Συλλόγους Γονέων του σχολείου, οι οποίοι με τη σειρά τους θα ενημερώσουν την Ένωση Συλλόγων Γονέων, προκειμένου επισήμως να ασκηθεί πίεση στο Δήμο και να κινητοποιηθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες πρόνοιας των Τμημάτων Παιδείας για να παρέμβουν στοχευμένα στο σχολείο όπου εντοπίζεται το πρόβλημα μέσω ψυχολογικής υποστήριξης και συμβουλευτικών συνεδριών.
Αυτό δε σημαίνει ότι, από τη μεριά τους οι μαθητές και οι γονείς τους θα δεχτούν τη συγκεκριμένη παρέμβαση, καθώς δεν έχουν καμία υποχρέωση να το κάνουν. Και αυτά πάντα με γνώμονα να αποφευχθεί μηνυτήρια αναφορά στην Αστυνομία.
Πρόσφατα για παράδειγμα, σε γενική συνέλευση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων του Δήμου Γλυφάδας, τέθηκε το πρόβλημα της σχολικής βίας και γενικά του εκφοβισμού των παιδιών.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι, η επίσημη θέση της Ένωσης είναι να προέχει η πρόληψη καταψηφίζοντας την πολλά υποσχόμενη από το 2022 πιλοτική αλλά πλέον ανενεργή ψηφιακή πλατφόρμα “Polifimos” (Police On Line Information For Inhibiting Misconduct On Schools), ψηφιακό εργαλείο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, που θα δεχόταν επώνυμες καταγγελίες ενηλίκων και στις οποίες θα είχε πρόσβαση μόνο η ΕΛ ΑΣ και οι κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου.
Πάντως, πολλοί δήμαρχοι έχουν αρχίσει να δραστηριοποιούν τις κοινωνικές τους υπηρεσίες, προκειμένου να μιλήσουν σε γονείς που τα παιδιά τους δημιουργούν προβλήματα στη σχολική κοινότητα με πράξεις ή με την συμπεριφορά τους, στοχεύοντας πάντα στην πρόληψη.
Το πρόσφατο μάλιστα παράδειγμα ξυλοδαρμού μαθήτριας στη Γλυφάδα, κρούει ακόμη μία φορά τον κώδωνα του κινδύνου και επιβάλλει την απρόσκοπτη συνεργασία υπηρεσιών Δήμου και σχολείων, προκειμένου η πρόληψη να είναι αισθητή.
Είναι σίγουρα θετικό το ότι οι Δήμοι προσπαθούν να διασφαλίσουν ένα ευχάριστο, οργανωμένο, εξοπλισμένο και λειτουργικό σχολικό περιβάλλον, που θα σέβεται τις ανάγκες των παιδιών, ώστε να αισθάνονται άνετα.
Για να εκλείψουν όμως τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού, που θα επιβαρύνουν την ψυχολογία τους, πολλοί σύλλογοι επιζητούν τη συχνή διακριτική παρουσία της Δημοτικής Αρχής στα σχολεία, στέλνοντας το μήνυμα ότι είναι παρούσα.
Πηγή: epoli.gr