“Living in a Challenging World”
Εικονική Μετακίνηση (virtual mobility): Isafjordur – Ισλανδία
Ολοκλήρωση του προγράμματος
Θέμα: Άρθρα 28-30 της Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
To πρόγραμμα Erasmus+ ”Living in a Challenging World” – Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από το Ι.Κ.Υ. — στο οποίο συμμετείχε το σχολείο μας ολοκληρώθηκε με επιτυχία με την τελευταία εικονική μετακίνηση που πραγματοποιήθηκε στο Isafjordur της Ισλανδίας, όπου το σχολείο-οικοδεσπότης είχε καταρτίσει ένα πολύ ενδιαφέρον και καλά οργανωμένο πρόγραμμα.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία με βιντεοπαρουσιάσεις να γνωρίσουν ενδιαφέροντα στοιχεία για την Ισλανδία, την περιοχή του Isafjordur και τα δύο σχολεία που βρίσκονται εκεί.
Τα σχολεία παρουσίασαν τον τρόπο με τον οποίο εργάστηκαν για τη θεματική αυτής της συνάντησης που ήταν τα άρθρα 28, 29, 30 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Άρθρο 28: Το Δικαίωμα να ζει κανείς σε μια ελεύθερη και δίκαιη κοινωνία
Άρθρο 29: Οι υποχρεώσεις απέναντι στην κοινότητα
Άρθρο 30: Τα δικαιώματα της Διακήρυξης είναι αδιαπραγμάτευτα.
Η ελληνική ομάδα εστίασε την εργασία της σε τρεις άξονες:
http://livinginachallengingworld.hostingerapp.com/2020/12/presentation-in-iceland
· στη μελέτη των άρθρων με τη βοήθεια βίντεο, βιωματικών παιχνιδιών, padlet στο twinspace για τους μαχητές των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
· στη μελέτη της εκπαίδευσης στην Ελλάδα από τη δεκαετία του 1950 έως σήμερα. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν πώς το ιστορικό και το αντίστοιχο κοινωνικό πλαίσιο της χώρας επηρέαζε το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας, ώστε να φτάσουμε στο σχολείο του σήμερα όπου αναδεικνύεται πώς το σύγχρονο ανοικτό και δημοκρατικό σχολείο μπορεί να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές του να είναι ενεργοί πολίτες, έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τα σύγχρονα προβλήματα αποτελεσματικά.
· Οι μαθητές του Erasmus παρουσίασαν με γραφήματα μέρος από τα αποτελέσματα μιας εκτεταμένης έρευνας που έκαναν στο σχολείο με κεντρικό θέμα τις υποχρεώσεις των μαθητών-πολιτών και τη συμπεριφορά σε διάφορους τομείς της καθημερινότητάς τους.
Πραγματοποιήθηκαν:
· δραστηριότητες γνωριμίας μέσω παιχνιδιών («σπάσιμο πάγου»).
· μια πολύ ενδιαφέρουσα διάλεξη σε δύο μέρη από την εκπρόσωπο της Διεθνούς Αμνηστίας Vala Ósk Bergsveinsdóttir. Αναδείχτηκαν προβλήματα που υπάρχουν σε πολλά κράτη σε σχέση με την ισότητα των δύο φύλων, το δικαίωμα σε δίκαιη δίκη, την καταπάτηση της ελευθερίας του λόγου, την ισότητα ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση κ.λπ.
· Εργαστήρια μεικτών ομάδεων σχετικά με τις υποχρεώσεις και πώς μπορεί να συμβάλλει ο καθένας προκειμένου οι κυβερνήσεις – κράτη να σέβονται τα άρθρα.
Οι μαθητές μας συμμετείχαν ενεργά στις συζητήσεις και ανέλαβαν να παρουσιάσουν αποτελέσματα των ομάδων τους.
· Ακολούθησε η αξιολόγηση του προγράμματος μέσω google form.
· Ομιλίες των συντονιστών/στριών των συνεργαζόμενων σχολείων σε έναν γενικότερο απολογισμό. Κοινό συμπέρασμα η επίτευξη των αρχικών στόχων του προγράμματος και η γόνιμη συνεργασία μεταξύ των χωρών. Από τη δική μας πλευρά τονίστηκε ιδιαίτερα η επίτευξη της εμπλοκής, όσο ήταν δυνατό, όλης της σχολικής μας κοινότητας σε σημαντικά σημεία του προγράμματός μας.
Συγχαρητήρια στους μαθητές μας για την υποδειγματική τους παρουσία. Η ομάδα Erasmus δεν πτοήθηκε από τις αποστάσεις (λόγω της πανδημίας). Η τελική προετοιμασία των μαθητών πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιασκέψεων και οι μαθητές κατάφεραν να λειτουργήσουν επιτυχημένα ως ομάδα στην εικονική κινητικότητα.
Διδαχτήκαμε πολλά μαθητές και καθηγητές σε αυτό το «ταξίδι».
Υπεύθυνες παρουσίασης και υποστήριξης της εικονικής κινητικότητας οι καθηγήτριες:
Βεργυρή Ματίνα, Καστόρα Αγλαϊα, Μπολτσή Βασιλική (Yπεύθυνη Yλοποίησης Erasmus+),
Όλη η πορεία του προγράμματός μας είναι καταγεγραμμένη στην ιστοσελίδα του σχολείου μας Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+ .
Αναλυτικότερα οι εργασίες μας αλλά και οι εργασίες των εταίρων μας καταγράφονται στην ιστοσελίδα του συγκεκριμένου προγράμματός http://livinginachallengingworld.hostingerapp.com/