Στη μεσαία λωρίδα και με φουλ ταχύτητα επέλεξε να μετακινηθεί νεαρός αναβάτης ηλεκτρικού πατινιού, στην αρχή της λεωφόρου Καρέα, το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής.
Στο βίντεο, που τράβηξε πολίτης, ο αναβάτης του πατινιού όχι μόνο δεν χρησιμοποιεί τη δεξιά λωρίδα, όπως επιβάλλεται από τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας για οχήματα χαμηλής ταχύτητας, αλλά επιλέγει να κινηθεί στη μεσαία λωρίδα της λεωφόρου, ανάμεσα σε αυτοκίνητα που αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες.
Η εικόνα προκαλεί έκπληξη, καθώς ο οδηγός του πατινιού, με μόνο προστατευτικό εξοπλισμό ένα κράνος, θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο τη δική του ζωή, αλλά και την ασφάλεια των άλλων οδηγών στον δρόμο.
Οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι τα πατίνια δεν είναι σχεδιασμένα για να κινούνται σε ταχύτητες συμβατές με τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, όπως η Αττική Οδός, και τονίζουν την ανάγκη για αυστηρότερα μέτρα και ελέγχους.
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), τα ηλεκτρικά πατίνια κατατάσσονται στα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ).
Ο κανονισμός προβλέπει ότι επιτρέπεται η χρήση τους σε δρόμους με όριο ταχύτητας έως 50 χλμ./ώρα.
Σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, όπως η Αττική Οδός, απαγορεύεται αυστηρά η κυκλοφορία τους.
Οι οδηγοί οφείλουν να κινούνται στις δεξιές λωρίδες κυκλοφορίας και να μην εμποδίζουν την κυκλοφορία άλλων οχημάτων.
Υποχρεωτικός είναι ο προστατευτικός εξοπλισμός, όπως κράνος, για την ασφάλεια του χειριστή.
Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα για τα ηλεκτρικά πατίνια είναι 25 χλμ./ώρα.
Η παραβίαση αυτών των κανόνων επιφέρει πρόστιμα και διοικητικές κυρώσεις, ενώ σε περιπτώσεις ατυχημάτων οι οδηγοί ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωποι με βαρύτερες ποινές.
ΠΗΓΗ: protothema.gr
Αναδημοσίευση: epoli.gr