ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
ΣΤΗΝ ΠΕΠΑΤΗΜΕΝΗ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΔΗΜ.ΑΡΧΩΝ
Στις 18/12/2024 συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο Βύρωνα για τον καθορισμό των δημοτικών τελών και του προϋπολογισμού του έτους 2025. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η πολιτική που αποτυπώνεται σε αυτά ως «μια από τα ίδια».
Η δημοτική αρχή εισηγήθηκε τη διατήρηση των δημοτικών τελών στα ύψη, που είχαν καθοριστεί επί Χαρδαλιά πριν την επιβολή των μνημονίων και διατηρήθηκαν και τα επόμενα εννέα χρόνια επί Κατωπόδη της Στάσης Βύρωνα. Η δημοτική αρχή του ΠΑΣΟΚ, «Δύναμη Ελπίδας» με δήμαρχο τον κ. Σωτηρόπουλο, αντί να προχωρήσει σε μείωση των τελών για τα λαϊκά νοικοκυριά, που σε αυτή την εποχή πλήττονται πανταχόθεν από την ακρίβεια, αποφάσισε τη συνέχιση της φοροληστείας τους. Ακολούθησε πιστά την υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής, όπως και οι προηγούμενες δημοτικές αρχές, επιλέγοντας να διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα πάλι όλους τους δημοτικούς φόρους. Τα Δημοτικά Τέλη υπερψηφίστηκαν από τις παρατάξεις Μπαντή, Κατωπόδη, Δεμπόνου με την εξαίρεση των τελών καθαριότητας και φωτισμού, που οι παρατάξεις Μπαντή και Δεμπόνου απείχαν, ενώ για τον προϋπολογισμό οι ίδιες παρατάξεις, αν και συμφωνούσαν στην ουσία, απείχαν στην ψηφοφορία.
Η φορομπηξία των δήμων συμβαδίζει με τη φοροληστεία της κυβέρνησης με την επιβολή των άμεσων και έμμεσων φόρων, την εκτόξευση τιμών στα αγαθά άμεσης ανάγκης (τρόφιμα, στέγη, ενέργεια, υγεία, ρουχισμός κλπ) , με τους μισθούς και τις συντάξεις να διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα και να εξαντλούνται στο πρώτο δεκαπενθήμερο και οι πλειστηριασμοί πρώτων κατοικιών να έχουν πάρει τη μορφή πανδημίας.
Οι προϋπολογισμοί, αποτυπώνουν και συγκεντρώνουν την πολιτική της κάθε διοίκησης και της κάθε κυβέρνησης, είναι καθρέφτης, με αυτή την έννοια, των επιλογών του συστήματος. Και οι δημοτικοί προϋπολογισμοί καταρτίζονται με βάση τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την κυβερνητική πολιτική, τα μνημόνια και τελικά την έγκριση που πρέπει να έχουν από τα όργανα που θέσπισαν τα μνημόνια. Εφαρμόζονται όλοι οι μνημονιακοί νόμοι των περικοπών της κρατικής χρηματοδότησης προς τους Δήμους, του ελέγχου του Παρατηρητηρίου και ισχύουν οι νόμοι-τσεκούρι του Βορίδη της ΝΔ.
Αυτά φαίνονται καθαρά και στον προϋπολογισμό του Δήμου Βύρωνα από τη σύνθεση των εσόδων που προέρχονται από την επιβάρυνση των κατοίκων, αλλά και από το ότι οι κεντρικοί πόροι (ΚΑΠ) είναι πάλι περικομμένοι, ενώ και αυτοί που δίνονται είναι από φορολόγηση των λαϊκών νοικοκυριών (φόρους φυσικών προσώπων, ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ) και όχι από τη φορολόγηση των κερδών των καπιταλιστικών επιχειρήσεων, των τραπεζών που απολαμβάνουν αναβαλλόμενο φόρο, ή των εφοπλιστών που έχουν φοροασυλία, κλπ.
Το σύνολο των ιδίων εσόδων του δήμου είναι 9.701.020,21 €, που όλα προέρχονται από τους δημότες με τον έναν η τον άλλον τρόπο (τέλη, εισφορές, παροχές υπηρεσιών κλπ.), ενώ οι ΚΑΠ ανέρχονται σε 8.298.000 €.
Αλλά και οι δαπάνες, αντί να εξυπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες των κατοίκων και τη δημιουργία μιας πόλης με σύγχρονες υποδομές και ελεύθερους χώρους, κατευθύνονται πλέον σε συγκεκριμένες επιλογές που εξυπηρετούν τις μεγάλες εταιρείες στις οποίες προσανατολίζουν τα προγράμματα για δήθεν εκσυγχρονισμό της διοίκησης και για άλλα τέτοιου τύου έργα. Παράδειγμα, ενώ τα πεζοδρόμια είναι στο κακό τους χάλι, ελεύθεροι χώροι δεν υπάρχουν, απαλλοτριώσεις ή αγορές χώρων δεν γίνονται και οι συντηρήσεις σχολικών κτιρίων δεν έχουν την αναγκαία χρηματοδότηση, δίνονται 222.388 € για 50 κοινόχρηστα ηλεκτρικά ποδήλατα, 372.909 € για την «έξυπνη πόλη» και το υπέρογκο ποσόν των 500.000 € για τη συντήρηση του πολιτιστικού κέντρου Ντάνκαν κλπ.
Οι εργαζόμενοι στο Δήμο συνεχώς μειώνονται και η μόνιμη και σταθερή δουλειά έχει αντικατασταθεί, σε μεγάλο ποσοστό πλέον και τείνει να γενικευθεί ακόμα περισσότερο, από τις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Η κοινωνική υπηρεσία και οι παιδικοί σταθμοί λειτουργούν στο σύνολο τους σχεδόν με έκτακτους εργαζόμενους και οι υπηρεσίες που παρέχουν βασίζονται σε έκτακτες χρηματοδοτήσεις από προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ.
Υπηρεσίες του δήμου παραδίνονται σε ιδιώτες. Για τη διαχείριση του Πρασίνου του Δήμου το 2025 θα καταβληθούν σε εταιρεία 243.325 € και για τη μεταφορά ογκωδών 120.000 €.
Για τέλη κυκλοφορίας ο Δήμος πληρώνει 17.500 € και για διόδια στην Αττική Οδό 20.000 € .Την ίδια στιγμή ιδιώτες που έχουν αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας, ενώ τα δημόσια οχήματα του δήμου πληρώνουν διόδια σε ιδιωτικές εταιρείες για να κυκλοφορούν σε δρόμους που πλήρωσε για την κατασκευή τους ο ελληνικός λαός.
Διαφωνούμε με τον Προϋπολογισμό και την ασκούμενη πολιτική από τη δημοτική αρχή Σωτηρόπουλου στο σύνολο της και καταψηφίσαμε τον προϋπολογισμό και την επιβολή τελών και φόρων.
Συγκεκριμένα για τη φορολόγηση από το δήμο, οι κατοικίες επιβαρύνονται με τα ίδια ποσοστά για δημοτικά τέλη, δημοτικούς φόρους και ΤΑΠ. Δηλαδή, χρεώνονται για Τέλη Καθαριότητας και Φωτισμού 1,35 €/τ.μ. για οικίες και 3,70 €/τ.μ. για καταστήματα, για Δημοτικό Φόρο (Φόρο Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων-Φ.Η.Χ) 0,25 €/τ.μ. και για Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (Τ.Α.Π) 0,35 ο/οο. Και όλα αυτά για ένα σπίτι, για το οποίο πληρώνουμε και το χαράτσι του ΕΝΦΙΑ.
Αναφορικά με το Δημοτικό Φόρο (ΦΗΧ) ο συντελεστής του φόρου αυτού καθορίζεται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, από 0,02 έως 0,07 € ετησίως ανά τ.μ., σύμφωνα με το νόμο. Όμως, στην προκειμένη περίπτωση ο ΦΗΧ έχει φτάσει να είναι αυξημένος συνολικά κατά 1250% από τον κατώτερο και 357% από τον ανώτερο συντελεστή. Σύμφωνα με το νόμο το 25% του ΦΗΧ έπρεπε να πηγαίνει στα σχολεία, και αντίστοιχα το 50% του ΤΑΠ για απαλλοτριώσεις, εξασφάλιση ελεύθερων χώρων κλπ.. Δηλαδή για το 2024 έπρεπε να πάνε στα σχολεία έξτρα 146.500 € και για απαλλοτριώσεις 365.000 €. Που είναι όλα αυτά;
Τα δημοτικά τέλη είναι ένα επιπλέον χαράτσι. Το μόνο που παίρνει υπόψη του είναι το εμβαδόν, δεν συνυπολογίζεται ούτε η οικονομική δυνατότητα του κατοίκου, ούτε η παλαιότητα, η αξία, ο όροφος και η κατάσταση του σπιτιού.
Αυτή η πολιτική είναι ταξική, φορτώνει τα βάρη στους εργαζόμενους και τους φτωχούς, διευκολύνει τους οικονομικά ισχυρούς να συνεχίζουν την απομύζηση, αποδέχεται τα μνημόνια, τις περικοπές που κάνει η κυβέρνηση προς δήμους, πολιτική που επιβλήθηκε με τα μνημόνια από το κεφάλαιο την Ε.Ε, και το ΔΝΤ και υλοποιείται από την κυβέρνηση της Ν.Δ..
Ως Αριστερή Παρέμβαση – Ριζοσπαστική Κίνηση – ανένταχτες/οι θεωρούμε άδικο το σύστημα φορολόγησης της λαϊκής κατοικίας, και αγωνιζόμαστε για την κατάργηση του.
Προτείναμε την πλήρη απαλλαγή για ευπαθείς ομάδες και μείωση των δημ. τελών και φόρων από φέτος για όλους με προοπτική την κατάργηση τους, ακριβώς επειδή επιβαρύνεται υπέρμετρα η λαϊκή κατοικία, αφού τα λαϊκά νοικοκυριά πληρώνουν και τον ΕΝΦΙΑ, πληρώνουνε και τον ΤΑΠ και το φόρο ηλεκτροδοτούμενων χώρων. Και και διότι ταυτόχρονα όλοι μας πληρώνουμε φόρους στο κράτος και σε συνδυασμό με την ακρίβεια, τους χαμηλούς μισθούς και τις συντάξεις πείνας, η θέση μας δυσχεραίνεται ακόμα περισσότερο.
Απαιτούμε:
– Επαρκή χρηματοδότηση των Δήμων από τον κρατικό προϋπολογισμό, απόδοση στους Δήμους των παρακρατηθέντων από την κυβέρνηση.
– Κατάργηση του τέλους ταφής των απορριμμάτων, γιατί αυτό θα μετακινηθεί στους δημότες με την αύξηση των ήδη υπέρογκων δημοτικών τελών.
– Δραστική μείωση των δημοτικών τελών και φόρων, την πλήρη απαλλαγή για τα λαϊκά στρώματα τώρα, στην προοπτική της κατάργησης τους συνολικά.
– Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
– Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
– Έργα υποδομών για τις ανάγκες των κατοίκων με ενιαίο σχεδιασμό από Κυβέρνηση, Δήμους, Περιφέρειες και όχι με βάση την επιλεξιμότητα των διαφόρων προγραμμάτων της ΕΕ.
– Κοινωνικές υπηρεσίες χωρίς αντίτιμο και χωρίς είσοδο ιδιωτικών συμφερόντων.
– Ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών κόντρα στις αντιλαικές πολιτικές Ε.Ε κυβερνήσεων και δημοτικών αρχών. .
– Αύξηση της φορολογίας στα κέρδη, στις τοπικές μεγάλες επιχειρήσεις, στις τράπεζες, στη μεγάλη ακίνητη περιουσία, στα είδη πολυτελείας.
Η κινητοποίηση των κατοίκων και η οργάνωσή μας σε λαϊκές συνελεύσεις και επιτροπές, μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερες μέρες για την εργατική τάξη, τη νεολαία τους χαμηλοσυνταξιούχους της γειτονιάς μας.
Ιανουάριος 2025
Πηγή: arparekvsaes.blogspot.com