Τα χαρακτηριστικά της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο της 28ης Αυγούστου 2024 αναφορικά με το 6ο θέμα της ημερήσιας διάταξης «Συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο και ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ για την κακή κατάσταση των οδοστρωμάτων των δρόμων του Βύρωνα. Κακοτεχνίες τρίτων και άλλα προβλήματα», που από κοινού είχαν αιτηθεί (ΑΠ: 13546/21-06-2024) οι πολίτες της «Ενάργειας» και των «Βύρωνας και τριγύρω», ήταν ότι απουσίαζε η Τεχνική Υπηρεσία και ο Αντιδήμαρχος της κ. Οικονόμου, ότι οι παρατάξεις «Βύρωνας Μπροστά» και «Στάση Βύρωνα» σηκώθηκαν και έφυγαν, και ότι τελικά έγινε μια ανούσια συζήτηση, με την αντιπολίτευση να κινείται και πάλι σε ρηχά νερά.
Σκοπός των πολιτών ήταν να συζητηθεί το θέμα της κακής κατάστασης των οδοστρωμάτων των δρόμων της πόλης του Βύρωνα, είτε από κακοτεχνίες τρίτων είτε από άλλα προβλήματα, που ως αποτέλεσμα έχουν την διαχρονική διασπάθιση των χρημάτων του ελληνικού λαού, και να ληφθούν γενναίες αποφάσεις που θα οδηγήσουν στην απάλειψη της μάστιγας αυτής.
Με εισηγητικά σημειώματα έθεσαν:
Α] Τα ακόλουθα ερωτήματα:
– Ποιες ήταν οι βασικές αιτίες που οδήγησαν στο να ασφαλτοστρωθούν ξανά, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, οι οδοί Κύπρου και Κολοκοτρώνη; Κάτι φταίει γι’ αυτό. Όταν ασφαλτοστρώνονται ξανά και ξανά οι ίδιοι δρόμοι (πχ Φιλοκτήτου) κάποιοι πολίτες άλλων οδών αδικούνται.
– Γιατί κατά τις ασφαλτοστρώσεις αφήνονται τμήματα στις συμβολές των οδών με αποτέλεσμα να υπάρχουν τριγωνικές ατέλειες; (Εικ.1, Κολοκοτρώνη και Συβρισσαρίου)
– Πώς είναι δυνατόν;
α) δρόμοι σε κακή κατάσταση που εντάχθηκαν στα προγράμματα ασφαλτόστρωσης, να μην έχουν ασφαλτοστρωθεί, με την αιτιολογία της φράσης «εκ παραδρομής έμειναν έξω» από την Τεχνική Υπηρεσία;
β) δρόμοι να ασφαλτοστρώνονται κατά τα ¾, ξεχνώντας το χειρότερο τμήμα; (Εικ.2, οδός Νεοπτολέμου)
– Ποιος ο ρόλος του επιβλέποντος Μηχανικού του Δήμου; Ξεχάσαμε τις κακοτεχνίες της εργολαβίας του 2020, που ανακαλύφθηκαν κατόπιν καταγγελιών των πολιτών;
– Τι θα γίνει με τα βυθισμένα φρεάτια;
Παράδειγμα: (Εικ.3, Αδ. Κοράη αρ.13-19) Πέρασαν 7 χρόνια από την καταγγελία στην προηγούμενη Δημοτική Αρχή, όταν, η αδικαιολόγητα για χρόνια μη διεκπεραίωση της υπόθεσης των πολιτών και η αδικαιολόγητη προτίμηση υποθέσεων με παραμέληση της παλιάς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, κατά το Άρθρο 6 του Ν. 4325/2015, συνιστούν πειθαρχικά παραπτώματα για τους υπαλλήλους της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου!
– Ή τι θα γίνει επιτέλους με τις κακοτεχνίες στους δρόμους από εργασίες τρίτων και με τις ατελείς αποκαταστάσεις των οδοστρωμάτων που είναι «παγίδες θανάτου» για τους δικυκλιστές;
Από την καταγγελία του 2019 (Α.Π: 5706/27-02-2019) για τις οδούς Αρύββου και Αλκέτου πέρασαν 5,5 χρόνια, και η κατάσταση παραμένει ίδια και χειρότερη. (Εικ.4 και 5, αντίστοιχα)
Β] Τις θέσεις τους για την λάθος επιλογή των μπετοστρώσεων του 2017 στις οδούς Δηλβόης, Παν. Τσαλδάρη, Ευμένους, Βρυούλων, Αρύββου, Χαριδήμου κλπ, γιατί η κλίση των δρόμων απαιτούσε μόνο αντιολισθητική άσφαλτο, το είχε αναφέρει άλλωστε στο Δ.Σ. και ο πρώην Αντιδήμαρχος Τ.Υ.Δ.Β. κ. Ζούμπος. Ειδική αναφορά έγινε για την οδό Χαριδήμου, που από την αρχή (18 Ιουλίου 2019) είχε διαπιστωθεί αστοχία στην κατασκευή της μπετόστρωσης. (Εικ.6)
Και τέλος,
Γ] Τις προτάσεις τους, αναφορικά με τα έργα των οπτικών ινών, όπου στην Ελλάδα υπάρχει μια εξωφρενική νομοθεσία ασυδοσίας, η οποία δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο και, πάντως, όχι στην Ευρώπη, που επιτρέπει σε κάθε εταιρεία να σκάβει το δικό της κανάλι, αντί να υπάρχει ένα ενιαίο κανάλι, τονίζοντας όμως ότι το μέλλον ανήκει στα εναέρια δίκτυα.