- Η Γραμμή 4 θα είναι έτοιμη πιθανά το 2029 και θα εξυπηρετεί 340 χιλιάδες επιβάτες καθημερινά
Δύο μηχανήματα ΤΒΜ ή Μετροπόντικας διάνοιξης σηράγγων είναι σε λειτουργία για τη νέα γραμμή και κάθε μετροπόντικας σκάβει σε ημερήσια βάση 15 μέτρα.
Το 2029 πιθανά θα έχει ολοκληρωθεί η Γραμμή 4 του ΜΕΤΡΟ και αναμένεται να εξυπηρετούνται 340 χιλιάδες επιβάτες καθημερινά στις μετακινήσεις τους από το Γαλάτσι μέχρι το Γουδί. Με την ολοκλήρωση του έργου –μετά από 5 χρόνια–υπόσχονται ότι θα αλλάξει ριζικά το κυκλοφοριακό στην πρωτεύουσα.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται στη χώρα μας με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ, το οποίο αποτελείται από σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους 12,8 χιλιομέτρων και δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί και συμβατικό χρόνο περαίωσης τα οκτώ χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.
Με τη λειτουργία του προβλέπεται να εξυπηρετήσει οικιστικές ζώνες στο πυκνοκατοικημένο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού, αλλά και σημαντικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τη σύνδεση του Άλσους Βεΐκου με τα δικαστήρια σε διάστημα 5 λεπτών και με την Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από 20 καινούριους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας της σειράς Alstom Metropolis. Οι συρμοί ακολουθώντας το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης, θα είναι οι πρώτοι στο σύστημα της Αθήνας, που θα λειτουργούν υπεραυτόματα, χωρίς οδηγό και με έλεγχο της κίνησης τους από το Κέντρο Ελέγχου.
Περιλαμβάνει ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), με προοπτική ενσωμάτωσης του ελέγχου λειτουργίας των υφιστάμενων Γραμμών 1, 2, 3 και 4 αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων συρμών και του Τραμ, καθώς και ένα νέο κτήριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών, που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
Συνολικά εκτιμάται ότι με τη λειτουργία της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, αναμένεται να μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως, η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα, καθώς επίσης και θα εξοικονομηθούν 1.216 μεγαβατώρες ενέργειας.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με ενημέρωση του ομίλου ΑΒΑΞ:
Αυτή τη στιγμή εργάζονται δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ΤΒΜ. Ένα από το φρέαρ της Κατεχάκη με κατεύθυνση το κέντρο στον Σταθμό του Ευαγγελισμού και ένα από το φρέαρ της Βεΐκου, επίσης με κατεύθυνση τον Σταθμό του Ευαγγελισμού.
Ο πρώτος μετροπόντικας ξεκίνησε από την Κατεχάκη με προορισμό τον σταθμό «Ευαγγελισμός» (5,1 χλμ) έχει ήδη κατασκευάσει σήραγγα 1.000 μέτρων, δηλαδή το 20% του συγκεκριμένου τμήματος και ως τα μέσα του 2025 ο πρώτος μετροπόντικας («Αθηνά), αφού περάσει από Ζωγράφου και Καισαριανή, θα έχει φτάσει στο πάρκο της οδού Ριζάρη. Ο μετροπόντικας δουλεύει τώρα, κάτω από την περιοχή των «νοσοκομείων Παίδων».
Ο δεύτερος μετροπόντικας ακολουθεί αντίθετη πορεία. Έχει ξεκινήσει από τον σταθμό Βεΐκου στο Γαλάτσι και αφού κατασκευάσει 7 χλμ σήραγγας θα συναντήσει την «Αθηνά», τον μετροπόντικα της Κατεχάκη, στον Ευαγγελισμό. Μία πορεία που θα έχει ολοκληρωθεί στα μέσα του 2026.
Συνάντηση του δήμαρχου Βύρωνα Αλέξη Σωτηρόπουλου με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Α.Ε
Ο δήμαρχος κ. Αλέξης Σωτηρόπουλος ζήτησε και είχε συνάντηση στις 23 /4/2024 με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. κ. Νικόλαο Κουρέτα συνοδευόμενος από τον αντιδήμαρχο κ. Βασίλη Πέτσα και έθεσαν το αίτημα να έρθει σταθμός του μετρό στην πόλη το συντομότερο.
Ο διευθύνων σύμβουλος αφού άκουσε το δήμαρχο, τον ενημέρωσε ότι εκπονείται μια μελέτη από τον ΟΑΣΑ, που αφορά ένα σχέδιο για το κυκλοφοριακό για όλο το λεκανοπέδιο. Πρόκειται για την εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής (ΣΣΜΑ).
Στόχος του ΣΣΜΑ, αποτελεί η βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών και η αποδοτικότερη λειτουργία του ευρύτερου συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, με ορίζοντα εικοσαετίας και με έμφαση στη διαλειτουργικότητα των μέσων και την προώθηση βιώσιμων αστικών μεταφορών. Δεδομένου ότι ο ευρύτερος σχεδιασμός των αστικών συγκοινωνιών είναι διαδικασία που απαιτεί και συντονισμό με την Πολιτεία, ο ΟΑΣΑ σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και με εμπλεκόμενους φορείς (Υπουργεία, Δήμοι, Περιφέρεια Αττικής) προχωρούν στον ανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου, με την εκπόνηση του νέου αυτού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής. “Αναμένουμε το σχέδιο αυτό για να μπορούμε να πούμε κάτι συγκεκριμένο”, επισήμανε στο δήμαρχο ο διευθύνων σύμβουλος.
Ο δήμαρχος κ. Σωτηρόπουλος επιδιώκει άμεση συνάντηση και με τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ για να θέσει μια σειρά από ζητήματα, που αφορούν την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών του Βύρωνα από το συγκοινωνιακό δίκτυο, όπως είναι η πυκνότητα των δρομολογίων, η σύνδεση με την Πανεπιστημιούπολη και άλλα, με δεδομένη την σημερινή άσχημη κατάσταση που οι βιώνουν καθημερινά οι πολίτες που επιλέγουν να μετακινηθούν με τα Μ.Μ. Μεταφοράς.
Πηγή: Ρωγμή στην Eνημέρωση