“Ο αθλητισμός είναι ένα κομμάτι της κληρονομιάς όλων των ανδρών και των γυναικών και η απουσία του αφήνει ένα κενό που δεν μπορεί να αναπληρωθεί ποτέ. ” – Pierre de Coubertin
Σε προσπάθεια μου να αφιερώσω ένα ειδικό ρεπορτάζ στους ανθρώπους του αθλητισμού για το πρόγραμμα Χίλων, έστειλα στο υπουργείο 23 ερωτήσεις, οι οποίες και παραμένουν αναπάντητες κατ’ ουσία, ενώ θεωρούν οι ίδιοι ότι απαντήθηκαν .
Λογικό το βρίσκω να δίνουν αόριστες απαντήσεις και με καθυστέρηση 25 ημερών από την ημέρα που έστειλα αυτές τις εύκολες ερωτήσεις.
Σας παρουσιάζω το πρόγραμμα Χίλων, σε αρχείο pdf μαζί με τις 23 δικές μου ερωτήσεις που έκανα στις 14 Απριλίου και μου δόθηκαν οι απαντήσεις 8 Μαΐου από το γραφείο του Γενικού με ένα email.
Στο διάστημα αυτό και πιο πριν είχα επικοινωνία με ομοσπονδιακούς παράγοντες του αθλητισμού, οι οποίοι δήλωναν άγνοια σχετικά με το πως λειτουργεί το μοντέλο Χίλων και πιο ειδικά στις δικές μου ερωτήσεις, αφού άλλωστε είχαν να κάνουν με την λειτουργία του.
Πάμε λοιπόν να δούμε τις Ερωτήσεις, τις απαντήσεις και τα σχόλιά μου.
- Ερώτηση: Στην παρουσίαση αναφέρεστε για 63 δείκτες 18 Υποκριτήρια και 4 Κριτήρια!
Ποιοι είναι οι ακριβώς 63 δείκτες ABCDFGHI…………;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Δείτε στις διαφάνειες 24-27 στην τελευταία στήλη ομαδοποιημένους τους 63 δείκτες.
Σχόλιο μου: Με εντυπωσίασαν οι 63 δείκτες στις διαφάνειες 24-27!
Προσπαθήστε να τους δείτε και εσείς!
2. Ερώτηση: Ποια είναι τα άλλα 8 Υποκριτήρια από τα 18;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Δείτε στις διαφάνειες 24-27 στην στήλη «Υποκριτήρια»
Σχόλιο μου: Βλέπουν κάτι που δεν βλέπουν όλοι οι άλλοι;
3. Ερώτηση: Ποιο τμήμα της Γ.Γ.Α. είναι υπεύθυνο για τον ειδικό έλεγχο ;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Διεύθυνση Αγωνιστικού Αθλητισμού, διατμηματικά
Σχόλιο μου: Δεν περίμενα διαφορετική απάντηση.
Προσωπικά έχω διατριβή και πείρα σχετικά με αυτό το τμήμα.
4. Ερώτηση: Ποιος είναι ο συντελεστής ανταγωνισμού με βάση τους συμμετέχοντες;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Εξάγεται από τον μέσο όρο συμμετεχόντων σε κάθε διάκριση
Σχόλιο μου: Στην πράξη, δεν αποκλείεται να προκύψουν παράλληλες διαδικασίες στο πλαίσιο εκ των προτέρων ρύθµισης και εφαρμογής του δικαίου περί ανταγωνισµού σε σχέση πάντα µε διαφορετικά είδη αθλημάτων οπότε ο μέσος όρος συμμετεχόντων σε κάθε διάκριση ο συντελεστής θα πρέπει να είναι διαφορετικός και μη ανταγωνιστικός!
5. Ερώτηση: Οι ομοσπονδίες γνώριζαν με ποια κριτήρια θα αξιολογηθούν για το 2020 και αργότερα για το 2021;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Ναι
Σχόλιο μου: Η παρουσίαση – ενημέρωση του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς και η παρουσίαση του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού για το σύστημα αξιολόγησης αθλητικών ομοσπονδιών “Χίλων”, στην τηλεδιάσκεψη/διαβούλευση των αθλητικών φορέων πραγματοποιήθηκε στις 18 Απριλίου 2021.
Το 2020 λοιπόν καμία ομοσπονδία δεν είχε ενημέρωση το πως λειτουργεί αυτό το μοντέλο ΧΙΛΩΝ!
Στο μεσοδιάστημα ακόμη και μετά την παρουσίαση κανείς δεν έχει καταλάβει το πως λειτουργεί ο ΧΙΛΩΝ!
6. Ερώτηση: Tι εννοείται ότι η διαδικασία θα βοηθήσει να επικρατήσουν κοινές καλές πρακτικές;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Η βελτίωση των τιμών στα αξιολογούμενα κριτήρια οδηγεί σε καλές πρακτικές διακυβέρνησης.
Σχόλιό μου: Όταν προσεγγίζουμε τη διαχείριση απόδοσης, η σαφήνεια του σκοπού είναι κρίσιμη (γιατί το τι ελπίζουμε να επιτύχουμε) και θα πρέπει να επικοινωνείτε ευρέως σε όλο το εμπλεκόμενο προσωπικό. Τα εργαλεία θα πρέπει να επιλέγονται με προσοχή για να διασφαλίσουμε ότι είναι κατάλληλα για το σκοπό μας και να λαμβάνουμε υπόψη το αποτέλεσμα στις δεξιότητες και στις δράσεις, να αποφεύγουμε «παιχνίδια» και απρόβλεπτες συνέπειες.
7. Ερώτηση: Από την μία αναφέρεται ότι η διαδικασία δεν είναι ανταγωνιστική αλλά από την άλλη υποστηρίζεται ότι η αξιολόγηση παίζει παιδευτικό & βελτιωτικό ρόλο και όχι τιμωρητικό.
Πως λοιπόν μπορεί να μην είναι ανταγωνιστική και ποιος θα είναι ο αξιολογητής;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Η διαδικασία δεν είναι ανταγωνιστική γιατί σκοπός δεν είναι να βγάλουμε την πρωταθλήτρια ομοσπονδία, αλλά να βοηθήσουμε να δουν τι πρέπει να βελτιώσει η κάθε ομοσπονδία.
Σχόλιό μου: Ότι να ναι η απάντηση. Άλλα μας έδειξαν τα αποτελέσματα σας με τις ομοσπονδίες από τα λεγόμενα της απάντηση σας.
Δεν μας είπατε και ποιος θα είναι ο Αξιολογητής! Να το μαντέψω ή να το κρατήσω μυστικό;
8. Ερώτηση: Ευαγγελίζεστε ότι Θα στηριχθεί σε ποσοτικά στοιχεία, σε αριθμούς, σε δεδομένα και όχι σε γνώμες και συμπάθειες και ότι οι αριθμοί μπορεί να μην λένε πάντα όλη την αλήθεια, αλλά λένε ένα μεγάλο μέρος της.
Αφού λοιπόν οι αριθμοί μπορεί να μην λένε πάντα την αλήθεια, θα μπορούσαν να ήταν και εικονικοί και το μέρος αυτής να ήταν και αυτό εικονικό.
Πως λοιπόν θα μπορούσε να υπάρχει, Αντικειμενικότητα, Αξιοπιστία και Διαφάνεια;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Τα στοιχεία τα παρέχουν οι ίδιες οι ομοσπονδίες και όπου υπάρχουν απορίες ή αποκλίσεις με τα δεδομένα της ΓΓΑ, γίνεται επικοινωνία. Από του χρόνου με το Μητρώο Αθλητικών Φορέων πολλές πληροφορίες θα αντλούνται κατευθείαν από κει.
Σχόλιό μου: Πάλι δεν απαντήσατε. Εννοείτε φυσικά ότι η Αντικειμενικότητα η Αξιοπιστία και η Διαφάνεια θα αξιολογηθεί με αριθμούς που μπορεί να μην λένε πάντα όλη την αλήθεια και από του χρόνου πρώτα ο Θεός θα υπάρχουν πάλι κάποιες πληροφορίες οι οποίες και αυτές μπορεί να μην λένε πάντα την αλήθεια, παρόλο αυτά θα επιχορηγηθούν!
Δεν υπάρχουν προβλέψιμες σχέσεις μεταξύ προθέσεων και αποτελεσμάτων…
Η λύση ενός προβλήματος είναι σταδιακή και προσαρμοστική… Ο ανορθολογισμός βρίσκεται στην επιμονή σε μεθόδους και δράσεις που απλώς δεν αποδίδουν!
9. Ερώτηση: Μας παρουσιάζεται ένα ορισμό της πολυκριτηριακής ανάλυσης αλλά δεν μας εξηγείται το βασικότερο ποιο είναι το εργαλείο στήριξης των αποφάσεων;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Η πολυκριτηριακή ανάλυση είναι η ίδια μεθοδολογία στήριξης αποφάσεων.
Το εργαλείο υποστήριξης αποφάσεων είναι το μαθηματικό μοντέλο που έχει δημιουργηθεί και εξηγείται στην παρουσίαση.
Σχόλιό μου: Όχι η πολυκριτηριακή ανάλυση δεν είναι η ίδια μεθοδολογία στήριξης αποφάσεων και το μοντέλο δεν είναι το εργαλείο στήριξης.
Αρχίζω να πιστεύω ότι πίσω από το Χίλων κρύβεται κάποια μαθηματική διάνοια που έκανε μια εργασία χωρίς να έχει σκεφτεί τα εργαλεία στήριξης αποφάσεων.
Εδώ δεν μιλάμε για μια επιστημονική μονογραφία η οποία οφείλει να εμπεριέχει στοιχεία πρωτοτυπίας για την διατριβή του, μιλάμε για την βελτίωση του αθλητισμού και όχι για να δημιουργούμε μαθηματικές εντυπώσεις που κανείς δεν έχει καταλάβει στην μισό-λειτουργία του από τις ίδιες τις ομοσπονδίες, αλλά και από τους υπαλλήλους της υπηρεσίας σας το πώς λειτουργούν οι δίκτες.
Ναι είναι ένα μαθηματικό μοντέλο που δεν έχετε αναφέρει ακόμη την Βασική ορολογία την Μεθοδολογική προσέγγιση την Εμβάθυνση στις βασικές αρχές – τρόπο εφαρμογής της πολυκριτηριακής αξιολόγησης Εμβάθυνση σε μεθόδους και τα εργαλεία πολυκριτηριακής αξιολόγησης.
10. Ερώτηση: Ποια η Βασική ορολογία και η Μεθοδολογική προσέγγιση;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Η βασική ορολογία είναι αυτή που χρησιμοποιείται ευρέως στο πεδίο της Πολυκριτηριακής ανάλυσης (multiple criteria analysis) του επιστημονικού τομέα της Επιχειρησιακής Έρευνας (operations research που ανήκει στο ευρύτερο πεδίο του Mathematics and Decision Sciences)
Σχόλιό μου: Καταλάβατε λοιπόν γιατί καμία ομοσπονδία δεν έχει καταλάβει το μοντέλο ΧΙΛΩΝ!
Η ερώτηση ήταν ποια είναι η Βασική ορολογία και η Μεθοδολογική προσέγγιση και όχι που χρησιμοποιείται
Πως θα εξάγουμε πληροφορίες στα υψηλότερα επίπεδα, λόγω των αλληλεπιδράσεων που υπάρχουν ανάμεσα τους. Οι συγκρίσεις είναι σχετικές και δεν μπορούν να αντικατασταθούν από μετρήσεις κλίμακας.
Τελικά ο Σκοπός ήταν να τους αιφνιδιάσετε αφού άλλωστε δεν ξέρουν ούτε αυτοί αλλά και ούτε εσείς με τι κριτήρια θα αξιολογηθούν την κάθε επόμενη χρονιά καθώς και ποια είναι η Βασική ορολογία και η Μεθοδολογική προσέγγιση, κάτι που ούτε στην παρουσίαση το έχετε ούτε μπορέσατε να το εξηγήσατε στην τηλεδιάσκεψη.
11. Ερώτηση: Ποια είναι η Εμβάθυνση στις βασικές αρχές;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Όσο το επιτρέπει η συγκεκριμένη εφαρμογή
Σχόλιό μου: Eχετε δημιουργήσει ένα μοντέλο το οποίο λειτουργεί ως υβρίδιο και δεν γνωρίζεται τι επιτρέπει και τι όχι;
Άρα λοιπόν δεν μπορείτε να εκτιμήσετε τις επιπτώσεις του Χίλων ούτε να Προσδιορίσετε τις προτεραιότητες μέσα από τη μελέτη της πραγματικής συμπεριφοράς σε παρόμοια προβλήματα του παρελθόντος η του μέλλοντος που θα δημιουργήσει ο Χίλων.
12. Ερώτηση: Ποιος είναι ο τρόπος εφαρμογής της πολυκριτηριακής αξιολόγησης του;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Ο τρόπος εφαρμογής είναι σύνθεση μέσω σταθμισμένου αθροίσματος των επιδόσεων των επιλογών στα κριτήρια (aggregation through weighted sums)
Σχόλιό μου: Να θεωρήσω ότι έχετε πάρει κομμάτια μιας Διπλωματικής Εργασίας και μου απαντάτε με λίγες προτάσεις χωρίς να μπορείτε να μου αναλύσετε τον τρόπο.
Αφού προκύπτουν και μικροαλλαγές στους συντελεστές βαρύτητας δεικτών & υποκριτηρίων. Οι συντελεστές που προκύπτουν σε μια παλινδρόμηση ( lm2) new είναι οι ίδιοι με αυτούς lm1, αλλά τα τυπικά σφάλματα είναι μεγαλύτερα.
Επιδιόρθωση σφαλμάτων Tableau: Δεν είναι δυνατή η ανάμιξη των συνολικών και μη συγκεντρωτικών επιχειρημάτων.
Οι διοικήσεις των ομοσπονδιών δεν έχουν καταλάβει απολύτως τίποτα.
Ωστόσο απευθύνονται σε άτομα με πιο εξειδικευμένες γνώσεις, για την ολοκλήρωση του όλου προγράμματος (μοντέλου και επιλύτη)!
12. Ερώτηση: Αφού δεν μπορείς να προσθέσεις μήλα με πορτοκάλια, που είναι η παρουσίαση των εργαλείων πολυκριτηριακής αξιολόγησης;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Αυτό ακριβώς γίνεται με την κανονικοποίηση των επιδόσεων των επιλογών στα κριτήρια σε κλίμακα 0-1 (διαφάνεια 23)
Σχόλιό μου: Όταν σας έκανα τις ερωτήσεις είχα δει την Παρουσίαση.
Η απάντηση σας είναι ένα τυχαίο παράδειγμα που τελικά καταλήγει σε ένα καλάθι με Φράουλες και Πατάτες!
13. Ερώτηση: Ποιοι είναι οι ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΝΤΕΣ που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στη διαδικασία λήψης αποφάσεων , εκφράζοντας τις κρίσεις για τον καθορισμό των εναλλακτικών, των κριτηρίων αξιολόγησης και των προτεραιοτήτων της αξιολόγησης;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Η ΓΓΑ που καθορίζει του συντελεστές βαρύτητας των κριτηρίων
Σχόλιό μου: Αν και η επιλογή των κατάλληλων ή πιο αντιπροσωπευτικών δεικτών είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα στην αθλητική επιστήμη, όπως θα ήθελε ο Xίλων, ο υπολογισμός όμως ενός εθνικού δείκτη απόδοσης είναι δύσκολος λόγω της ποικιλίας των μεμονωμένων στατιστικών που περιβάλουν διαφορετικά αθλήματα σε ρόλους……
Συγκεκριμένα, χρησιμοποιείται εργαλεία δανεισμένα από την Πολυκριτηριακή Ανάλυση χωρίς όμως να μπορείτε να τα στηρίξετε στην πραγματικότητα.
Όχι μόνο δεν είστε εξοικειωμένοι με τα ποσοτικά εργαλεία την χρήση και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από τον τρόπο προσέγγισης για το συγκεκριμένο μοντἐλο στον αθλητισμό αλλά ούτε οι ομοσπονδίες δεν καταλαβαίνουν και δεν έχουν καταλάβει ,γιατί και στην επίσημη παρουσίαση που τους κάνατε διαβάζατε την παρουσίαση χωρίς να εξηγείτε το μοντέλο Χίλων το άκυρο αυτό μοντέλο.
14. Ερώτηση: H Εισαγωγή της έννοιας της «ανηγμένης επίδοσης» υπάρχει μέσα στον αθλητικό Νόμο ώστε να πιστοποιείται και η αναγωγή ως προς τον αριθμό των αγωνισμάτων;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Οι νόμοι δίνουν βασικές κατευθύνσεις, δεν πηγαίνουν σε τεχνική ανάλυση.
Σχόλιό μου: Ακόμη και στο Λεξικό Επιστημών του Αθλητισμού δεν μπόρεσα να βρω τίποτα για το Λήμμα “ανηγμένης επίδοσης”.
15. Ερώτηση: Μελέτησα το παράδειγμα στην σελίδα 23 και θα ήθελα να ρωτήσω:
Στο διάστημα [0,1] με βάση των τιμών αναφοράς που προκύπτουν από το εύρος τιμών όπου στην συνέχεια βάζετε συντελεστές βαρύτητας ανά δείκτη, το οποίο είναι και το κριτήριο της σύνθεσης θυμίζει λίγο αεροπλάνο σε κακοκαιρία χωρίς όργανα.
Ποιο τμήμα από την υπηρεσία σας έχει αναλάβει αυτή την αποστολή του συλλέκτη και του συνθέτη που συλλέγει αυτά τα ειδικά κριτήρια και με ποιο τρόπο διασταυρώνονται ότι όντως αληθεύουν τα δεδομένα από την ενέργεια που εφαρμόστηκε;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Άστοχη η παρομοίωση για το αεροπλάνο καθότι είναι καθιερωμένη μεθοδολογία της πολυκριτηριακής ανάλυσης που μπορείτε να βρείτε σε κάθε εγχειρίδιο.
Είναι σαφές από τη διαφάνεια και το παράδειγμα ποια δεδομένα χρησιμοποιούνται και τι υπολογισμοί γίνονται για κάποιον που είναι εξοικειωμένος με τα μαθηματικά.
Όπως προαναφέρθηκε τα δεδομένα είναι αυτά που μας δίνουν οι ομοσπονδίες από τα οποία εξάγονται οι δείκτες.
Σχόλιό μου: Φυσικά και είναι εύστοχη η παρομοίωση αντιθέτως με την δική σας παρομοίωση με τα πορτοκάλια το καλάθι και τα μήλα.
Γνωρίζω ότι προσπαθείτε να στηρίξετε πάνω σε ένα όνομα “ Χίλων” την καθιερωμένη μεθοδολογία της πολυκριτηριακής ανάλυσης που υπάρχει σε κάθε εγχειρίδιο καθώς και σε πολλές διπλωματικές εργασίες φοιτητών!
Πόσοι ήταν εξοικειωμένοι στην παρουσίαση του Χίλων και γνωρίζουν εφαρμοσμένα μαθηματικά;
Σε περιπτώσεις σφάλματος ή της αβεβαιότητας στις προβλέψεις από την αβεβαιότητα στη στάθμιση κριτηρίων (Benke και Pelizaro 2010 )τι θα συμβεί;
Η αβεβαιότητα που σχετίζεται με τη στάθμιση των κριτηρίων σε ένα πρόβλημα πολλαπλών κριτηρίων βασίζεται επομένως στην κρίση εμπειρογνωμόνων ή ενδιαφερομένων όπου η απουσία πιθανοτήτων για κάθε εναλλακτική μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση για τους υπεύθυνους λήψης των αποφάσεων.
Δεν απαντήσατε λοιπόν ποιος έχει αναλάβει αυτή την αποστολή του συλλέκτη και του συνθέτη που συλλέγει αυτά τα ειδικά κριτήρια και με ποιο τρόπο διασταυρώνονται ότι όντως αληθεύουν τα δεδομένα από την ενέργεια που εφαρμόστηκε.
Δεδομένου ότι οι κρίσεις ενός αριθμού διαφορετικών εμπειρογνωμόνων χρησιμοποιούνται στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων και οι απόψεις τους, στις περισσότερες περιπτώσεις, θα ποικίλλουν σημαντικά, η αβεβαιότητα είναι πάντα πιθανό να υπάρχει στη διαδικασία και συνεπώς και στα επακόλουθα αποτελέσματα του MCDA, ακόμη και αν όλες οι κρίσεις θεωρούνται σωστές.
Περιμἐνετε από τις ομοσπονδίες να λύσουν τον γόρδιο δεσμό του Χίλων;
16. Ερώτηση: Με βάση το Πρόγραμμα Χίλων πόσα χρήματα πήραν οι ομοσπονδίες και πόσα τα αθλητικά σωματεία της Ελλάδος για το 2020 & 2021;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Με βάση το πρόγραμμα ΧΙΛΩΝ μοιράστηκε το 20% του Π/Υ στις ομοσπονδίες για το 2020. Στα σωματεία μοιράστηκαν χρήματα από το πρόγραμμα για τον COVID
Σχόλιό μου: Δεν μπορείτε να χειριστείτε απλἐς ερωτήσεις που προκύπτουν από το δικό σας μοντέλο.
Πόσα χρήματα πήραν οι ομοσπονδίες με το μοντέλο Χίλων το 2020 που οι ίδιοι δεν γνώριζαν και δεν γνωρίζουν ακόμη και τώρα το πως λειτουργεί;
Τα χρήματα του προγράμματος του Covid δεν πρέπει να συνδέονται με τα λεφτά του Χίλων!
Επίσης τα λίγα χρήματα δεν τα πήραν όλα τα σωματεία για το 2020 ακόμη ,και επίσης χιλιάδες σωματεία είναι εκτός Μητρώου αφού στερούνται η έχουν χάσει την αθλητική αναγνώριση από το μαγείρεμα.
Τι σχέση έχει το γιαούρτι με το γάλα;
17. Ερώτηση: Δεν έχω δει πολλαπλούς στόχους και διαφορετικές οπτικές όπου θα διαχειρίζονται ποσοτική ή/και ποιοτική πληροφορία με Μεθοδολογικό Πλαίσιο Στήριξης των Αποφάσεων.
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ. Μαυρωτά:
Οι πολλαπλοί στόχοι εκφράζονται από τα πολλαπλά κριτήρια που έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση βελτιστοποίησης.
Σχόλιό μου: Οι συντελεστές βαρύτητας συχνά αποφασίζονται από ένα άτομο ή ένα ενδιαφερόμενο φορέα.
Συχνά η βαθμολόγηση των παραμέτρων και των συντελεστών βαρύτητας καθίσταται πολύπλοκη αλλά μάλλον δεν το γνωρίζετε.
Αδυνατίζει την επίδραση του παράγοντα «χρόνου».
∆έν οδηγεί σε βέλτιστες λύσεις, αλλά σε «συμβιβαστικές».
Δεν έχει Λευκό Ποινικό Μητρώο η ΓΓΑ στο να συμβιβάζει και να νοικοκυρεύει, έχω προσωπική εμπειρία σε αυτό.
18. Ερώτηση: Μήπως τελικά ο Χίλων δεν έχει ολοκληρωθεί άρα δεν μπορεί να είναι και σε λειτουργία;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ. Μαυρωτά:
Ο ΧΙΛΩΝ έχει ολοκληρωθεί στην πρώτη version αλλά συνεχώς θα εξελίσσεται
Σχόλιο μου: Πως έχει ολοκληρωθεί από την στιγμή που σαν μοντέλο είναι περίπλοκο με ελλείψεις και τελικά σε καλάθι με πορτοκάλια και πατάτες!
Επίσης παρουσιάστηκε στις ομοσπονδίες με καθυστέρηση 1 χρόνου και το αποτέλεσμα αναμφίβολα ήταν θλιβερό.
19. Ερώτηση: Στό Αντί επιλόγου σελίδα 54 του Χίλων λέει ότι η διαφανής αξιολόγηση με μετρήσιμα στοιχεία μπορεί να πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια των Ομοσπονδιών.
Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι οι ομοσπονδίες μπορούν να ανταποκριθούν σε κάτι το οποίο δεν είναι ολοκληρωμένο και δομημένο αλλά πρόχειρα φτιαγμένο και φυσικά δεν μπορείτε ούτε εσείς να το στηρίξετε;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Η προσωπική σας άποψη ότι δεν είναι ολοκληρωμένο και δομημένο δεν μας βρίσκει σύμφωνους. Δικαίωμά σας η αρνητική στάση σας απέναντι στο εγχείρημα το οποίο εμείς αλλά και η αθλητική κοινότητα στηρίζει ανεπιφύλακτα
Σχόλιό μου: Δεν είχα και δεν έχω αρνητική στάση σε θέματα που μπορούν να δημιουργήσουν διαφάνεια και ισότητα στον αθλητισμό.
Αυτό που διαπιστώνω όμως ως άνθρωπος του αθλητισμού εδώ και 35 χρόνια ότι το τερατούργημα Χίλων είναι η πραγματικότητα μιας πτυχιακής εργασίας κάποιου και με κοπτοραπτική το παρουσιάσατε ως κάτι ιδιαίτερο.
Θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερο εάν ήταν απλοποιημένο και έμπαιναν λιγότερα χέρια στους δείκτες!
20. Ερώτηση: Θεωρείται ότι αυτό μπορεί να συμβεί από την στιγμή που η ίδια η ΓΓΑ δεν έχει τον πραγματικό ουσιαστικό έλεγχο λόγω πολιτικής και δεν της το επιτρέπει όταν ειδικά η αθλητική αναγνώριση παίζει ένα αρνητικό ακυρωτικό ρόλο αλλά και πρωταγωνιστικό ρόλο στην κάθε αξιολόγηση;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ. Μαυρωτά:
Ναι
Σχόλιό μου: Μόνο εδώ θα συμφωνήσω μαζί σας για το καρκίνωμα των ειδικών αθλητικών αναγνωρίσεων που έχει καταντήσει η ΚΟΖΑΝΟΣΤΡΑ του ερασιτεχνικού Αθλητισμού
21. Ερώτηση: Η διατύπωσή του Χίλων αποτελεί εν γένει μία υποκειμενική διαδικασία χωρίς εναλλακτικές Λύσεις, οι οποίες έπρεπε να είναι Εφικτές – Λογικές – Πιθανές και να μπορούν να ενσωματωθούν με τον καλύτερο τρόπο στην ήδη υπάρχουσα πραγματικότητα, ώστε να περιγράφονται πλήρως τόσο ως προς το περιεχόμενό τους όσο και ως προς τη σχέση τους με τον επιδιωκόμενο στόχο;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ.Μαυρωτά:
Ο ΧΙΛΩΝ στηρίζεται σε μια καθιερωμένη επιστημονικά μεθοδολογία λήψης αποφάσεων και προσαρμογή της μετά από διαβούλευση με ειδικούς στα αθλητικά δεδομένα
Σχόλιό μου: Το MultiCriteria Decision επιτρέπει σε μια κατάταξη ένα δεδομένο το οποίο είναι πεπερασμένο σε σύνολο εναλλακτικών και βάσει πολλαπλών (πιθανώς) αντικρουόμενων κριτηρίων.
Χωρίς εναλλακτικές λύσεις δεν στέκεται τίποτα ειδικά όταν μιλάμε για αθλητισμό και για διαφορετικά αθλήματα.
Για να έχει η προκύπτουσα λύση/σενάριο την απόδοση που απαιτείται, το πρόβλημα διαχείρισης πρέπει να (α) είναι διατυπωμένο με σαφήνεια προκειμένου να περιλαμβάνει όρια επίλυσης, (β) εμπεριέχει επιθυμητά χαρακτηριστικά της λύσης, νομοθεσία και άλλους κανονισμούς, προκειμένου να γίνει σωστή προκαταρκτική επιλογή των εναλλακτικών σεναρίων.
Όταν ρωτηθήκατε ποιος είναι ο Δημιουργός και οι ειδικοί δεν μου απαντήσατε.
Μελέτησα το πρόγραμμα και άκουσα και την παρουσίαση, το αποτέλεσμα αποθαρρυντικό, και όμως αυτό έχει παίξει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στις επιχορηγήσεις των ομοσπονδιών των τάξεων 5000 και εκατομμυρίων ευρώ, δεν μας τα λένε καλά οι χειριστές των δεικτών!
22. Ερώτηση: Ποιοι είναι οι δημιουργοί που εργάστηκαν και σχεδίασαν το πρόγραμμα Χίλων;
Απάντηση του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ. Μαυρωτά:
Ο ΓΓΑ σε συνεργασία με υπηρεσιακούς και άλλους παράγοντες του αθλητισμού με εμπειρία στην αξιολόγηση αθλητικών φορέων.
Σχόλιό μου: Δεν είναι έτσι ακριβώς.
Ο ΓΓΑ είναι ο ένας, ίσως ο ΝΟΝΟΣ (αυτός που έδωσε το όνομα του προγράμματος) του ΧΙΛΩΝ οι υπηρεσιακοί και οι άλλοι παράγοντες ποιοι είναι;
Eίναι μυστικό;
Πρέπει να γνωρίζουμε τους Μαθηματικούς Δημιουργούς του Υπέρ-μοντέλου “ΧΙΛΩΝ”
Και κάπως έτσι τελειώνουν οι ερωτήσεις μου μαζί με τις ας το πούμε απαντήσεις τους και επί της ουσίας σχόλιων μου.
Σαν κεντρική ιδέα θα έλεγα, μια κοπτοραπτική μιας διπλωματικής εργασίας στο όνομα του Συστήματος αξιολόγησης αθλητικών ομοσπονδιών «ΧΙΛΩΝ»!
Και πάμε να δούμε και την άλλη πλευρά.
Η πολυκριτηριακή ανάλυση αποτελεί μία εφαρμογή της Επιχειρησιακής Έρευνας που επιχειρεί να βοηθήσει στη λήψη αποφάσεων που πραγματοποιούνται από τη ∆ιοίκηση ενός οργανισμού, δημόσιου ή ιδιωτικού.
Σημαντικές αποφάσεις που λαμβάνονται σε έναν οργανισμό(ΓΓΑ –ΧΙΛΩΝ) δεν στηρίζονται σε σαφώς καθορισμένες μεθόδους και δεν μπορούν να περιγραφούν με ακριβή ποσοτικά μοντέλα που τεκμηριώνουν πλήρως τον τρόπο με τον οποίο επιλέχθηκε κάποια συγκεκριμένη δράση.
Εφαρμογή της Επιχειρησιακής Έρευνας στη λήψη αποφάσεων από τη ∆ιοίκηση ενός οργανισμού, δημόσιου ή ιδιωτικού.
Συστηματική και μαθηματικά τυποποιημένη προσπάθεια επίλυσης προβλημάτων που προκύπτουν από αντικρουόμενους στόχους.
Η ικανοποίηση των στόχων αυτών δεν μπορεί να είναι πλήρης.
«Ο κύριος στόχος δεν είναι να ανακαλύψουμε μια λύση αλλά να δημιουργήσουμε ή να κατασκευάσουμε κάτι το οποίο να θεωρείται ικανό να βοηθήσει κάποιον ενδιαφερόμενο να λάβει μέρος στη διαδικασία λήψης της απόφασης, άλλοτε για να διαμορφώσει και άλλοτε για να μεταβάλλει τις προτιμήσεις του ή να αποφασίσει σε συμφωνία με τους τελικούς του στόχους» Roy (1994)
Αυτό ο Χίλων δεν το έχει!