Στις 22 Μαρτίου του 2023 μετά από πολυετή αγώνα της Ενωσης Πολιτών “Ενάργεια”, ο Δήμος Βύρωνα προχώρησε σε αγωγή κατά εταιρείας που έκανε κακοτεχνία σε έργα οδοποιίας την περίοδο 2010-2011
Συγκεκριμένα παραθέτουμε
Κατά την 8η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2023, σε ερώτηση των επικεφαλής των παρατάξεων «Αριστερή Παρέμβαση» και «Ριζοσπαστική Ενωτική Κίνηση Βύρωνα», της κυρίας Μπικάκη Μαρίας και του κ. Μαυρόπουλου Τάσου αντίστοιχα, αναφορικά με την κατάθεση Αγωγής κατά της εταιρείας «Χωροτεχνική Α.Τ.Ε.» για την υπόθεση της κακοτεχνίας στις πλακοστρώσεις του έργου «Επιφανειακή διευθέτηση ομβρίων υδάτων-Αποκατάσταση βατότητας πεζοδρομίων για χρήση από Αμεα», της εργολαβίας 2010-2011, της οποίας το Πρωτόκολλο Οριστικής Παραλαβής εγκρίθηκε με την Απόφαση 157/2013 του Δ.Σ. της 27ης Μαίου 2013, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Διοικητικών Υπηρεσιών και Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής κ. Δ. Κόκκαλης, απάντησε ότι, από τις 21 Μαρτίου 2023 έχει ήδη κατατεθεί η Αγωγή και ότι τις επόμενες ημέρες θα την κοινοποιούσε προς τις δημοτικές παρατάξεις και προς τους δημοτικούς συμβούλους.
Η Αγωγή αυτή -έστω και εάν γίνεται για το θεαθήναι και όχι για λόγους ουσίας- αποτελεί μια δικαίωση για τους πολίτες, γιατί όλη η διαδικασία ξεκίνησε από αυτούς, με την υπ’ αριθμ. Πρωτ.: 13632/5-06/2015 Αίτηση –Καταγγελία προς το Δημοτικό Συμβούλιο και με την υπ’ αριθμ. Πρωτ.: 560/22-01-2016 Καταγγελία προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης & Διαφάνειας (εσωτερική διανομή προς Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων, Έκθεση Πραγματογνωμοσύνης του Τ.Ε.Ε.), συνεχίστηκε δε με διαρκή πίεση προς τη Διοίκηση του Δήμου, με την αρωγή ορισμένων Δημοτικών Παρατάξεων (Δύναμη Ελπίδας, Πρωτοβουλία Πολιτών Βύρωνα, Αριστερή Παρέμβαση, Ριζοσπαστική Ενωτική Κίνηση) και του Συνηγόρου του Πολίτη.
Η φωτογραφία είναι από τη διενέργεια της Πραγματογνωμοσύνης τον Φεβρουάριο του 2017
Παραθέτουμε από «Ενάργεια»
https://vironasipolimas.blogspot.com/2023/03/2010-2011.html
Με την κίνηση αυτή ουσιαστικά απλά και μόνο για να μην χαθεί η προθεσμία, η δημοτική αρχή Κατωπόδη το μόνο που κάνει είναι να «πυροβολήσει» το πόδι της. Αφού αυτές όχι μόνο δεν ήταν οι μοναδικές κακοτεχνίες της περιόδου Χαρδαλιά, αλλά δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ επί της ουσίας να διερευνήσει το μέγεθος των σκανδάλων των ασφαλτοστρώσεων της περιόδου 2009-2012
Το τότε όργιο των ασφαλτοστρώσεων και οι κακοτεχνίες τους είναι ακόμα ορατές, αφού 9 χρόνια τώρα η δημοτική αρχή δεν μπήκε στον κόπο να ασχοληθεί με δρόμους που ήταν προβληματικοί από το 2009 και μέχρι σήμερα τους έχει αφήσει στην ίδια κατάσταση!
Ενδεικτικά αλλά όχι περιοριστικά.
- Οδός Βοσπόρου μεταξύ Βυζαντίου και Ελπίδος, έργο δημαρχίας Χαρδαλιά 2010, η δημοτική αρχή Κατωπόδη έκανε μπαλώματα συνεχώς με άσφαλτο και όταν ο θόρυβος από τις κατεστραμμένες πλάκες ξυπνούσαν και τους πεθαμένους αποφάσισε να τις ξηλώσει και πρόχειρα να ρίξει μπετό μόλις φέτος! (εικόνα 2)
2.Το ασύλληπτο με τις ασφαλτοστρώσεις εποχής Χαρδαλιά είναι ότι σε κανένα δρόμο δεν γινόταν φρεζάρισμα! Πάνω από την παλιά άσφαλτο περνούσε η καινούργια και φυσικά τμήματα της έφευγαν μόνα τους.
Αγίων αποστόλων 44 άσφαλτος επάνω σε άσφαλτο χωρίς φρεζάρισμα, παραμένει στην ίδια κατάσταση (2023)
- Ανατολικής Θράκης 23 η ίδια κατάσταση
4.Δεληλάμπρου και Μιλήτου
5.Δηλβόη και Αγίων αποστόλων, δύο διαδοχικά στρώματα ασφάλτου
Φυσικά απόρροια αυτής της διαδικασίας είναι να ανυψώνονται οι δρόμοι και τα φρεάτια να μετατρέπονται σε λακούβες.
- Δηλβόη και Αγίων Αποστόλων είναι έτσι από το 2010
7.Μαδητού και Αλατσάτων, η δεύτερη λύση ήταν να θαφτεί το φρεάτιο με άσφαλτο όταν δημιουργούσε μεγάλο πρόβλημα.
Οι δρόμοι αυτοί παραμένουν έτσι από το 2010. Υπολογίζουμε ότι στην ίδια κατάσταση βρίσκονται ακόμα 50 δρόμοι στον Βύρωνα.
Για το πάχος της ασφάλτου αν τηρήθηκαν οι προδιαγραφές δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε αλλά σίγουρα υπήρχαν αποκλίσεις αφού σε κάποια σημεία η νέα άσφαλτος ήταν τόσο λεπτή που ξεφλούδιζε.
- Και πηγαίνουμε στον ιστορικό πλέον δρόμο του Βύρωνα, στην οδό Τιμοθέου μεταξύ Νικηφορίδη και Αρήτης, είναι ο δρόμος που η ΝΑΣΑ φέρνει για δοκιμές τα πλανητικά της οχήματα. Είναι ο δρόμος που 9 χρόνια η δημοτική αρχή είναι ανίκανη να τον ασφαλτοστρώσει και συνέχεια περνάει μπαλώματα με άσφαλτο. Μέχρι την επόμενη λακούβα που θα εμφανιστεί σε 3-4 μηνες.
Για αυτές και όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις, η δημοτική αρχή Κατωπόδη θα έπρεπε να έχει προσφύγει για τις κακοτεχνίες την στιγμή που ανέλαβε, αλλά για 9 χρόνια δεν ήξερε, δεν άκουγε δεν ρώταγε.
Έπρεπε να ασχοληθούν ενεργοί πολίτες για να προσφύγει τελικά την τελευταία στιγμή για 4 δρόμους από τους άνω των 50 που βρίσκονται ακόμα σε αυτή την κατάσταση.
Αν σε αυτούς προσθέσουμε και όσους ανασφαλτώθηκαν το 2018-2020 και είχαν την ίδια κατάσταση φτάνουμε στους 200 και πλέον δρόμους.
Τίποτα όμως δεν έγινε όπως και σε κανέναν άλλο τομέα από την δημοτική αρχη.
Η ίδια η δημοτική αρχή Κατωπόδη έχει κάνει και η ίδια τεράστιες κακοτεχνίες.
- Λαμπρό παράδειγμα η Χρυσοστόμου Σμύρνης, όπου την πρώτη φορά στρώθηκε με «οικολογική άσφαλτο» και γλίστραγε σαν πίστα πατινάζ ενώ την δεύτερη φορά λίγες ημέρες μετά την ανασφάλτωση άρχισαν να σκάβουν και να μπαλώνουν οι κάθε λογής εργολάβοι
Και φυσικά ακόμα και μετά την δεύτερη ανασφάλτωση ένα κομμάτι παρέμεινε παλιό και γλιστράει ακόμα και σήμερα (Χρυσοστόμου Σμύρνης και Ευαγγελικής Σχολής) γιατί ο εργολάβος κοιτάει να μην ζημιωθεί κανένα κυβικό άσφαλτο εκτός της σύμβασης και ακόμα χειρότερα ο δήμος είναι ανύπαρκτος για να επιβλέψει.
Οι εργολάβοι δρουν στον Βύρωνα ανεξέλεγκτα, είτε για οπτικές ίνες είτε για φυσικό αέριο και φυσικά κανείς δεν επιβλέπει μετά αν αποκατέστησαν την άσφαλτο.
- Πεζοδρόμιο Ευαγγελικής Σχολής και Κυδωνιών άψογη αποκατάσταση από τον εργολάβο με άσφαλτο μετά από έργα φυσικού αερίου
11. Πέρασμα οπτικών ινών από την Ευαγγελικής Σχολής ο δρόμος είχε ανασφαλτωθεί μόλις πριν μερικούς μήνες. Τέτοια είναι η ανικανότητα που δεν μπορούσε να υπάρξει προγραμματισμός τα περάσουν οι εργολάβοι και τα δύο δίκτυα και μετά να γίνει η ανασφάλτωση.
12.Ακόμα και στις καινούργιες μπετοστρώσεις ο εργολάβος έσκαβε και μπάλωνε χωρίς έλεγχο. Εδώ στην οδό Χαριδήμου, φυσικά να αναφέρουμε ότι βρέθηκε οι μπετοστρώσεις να έχουν κατασκευαστικά προβλήματα και φθορές
Η Οποία οδός Χαριδήμου έχει πρόβλημα και η ποιότητα της μπετόστρωσης όπως βλέπετε στην παρακάτω φωτογραφία
Παραθέτουμε για την Χαριδήμου από «Ενάργεια»
https://vironasipolimas.blogspot.com/2020/07/blog-post_41.html
- Τρύπες και καθιζήσεις φυσικά πάντα σε πρώτη γραμμή
Παραθέτουμε από «Βύρωνας και Τριγύρω» για τις συνεχείς προσπάθειες να μπαλωθεί μία τρύπα καθίζησης στην Ευαγγελικής σχολής
https://vironastrigiro.blogspot.com/2020/08/blog-post_6.html
- Και όπου γίνεται ανόρθωση των φρεατίων και δεν μένουν θαμένα μετά από λίγο έχουμε νέα καθίζηση, οδός Εμπεδοκλέους
15. Στην οδό Εισοδίων Παναγιάς δεν έχει γίνει δε, ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΡΘΩΣΗ ΦΡΕΑΤΙΩΝ (σου λέει μετά θα από την ποιοτική δουλειά που κάνουμε θα ξαναγίνει καθίζηση οπότε ας μην ασχοληθούμε καθόλου)
Να αναφερθεί επίσης, ότι μετά από καταγγελία της Δημοκρατικής Ενότητας για κακοτεχνίες του Δήμου Βύρωνα, σε εργαστήριο που δεν αναφέρθηκε, «βρέθηκαν» αρκετοί δρόμοι με κακοτεχνίες, ελάχιστοι όμως αν δούμε την συνολική άσχημη κατάσταση των δρόμων του Βύρωνα.
Παραθέτουμε από «Ενάργεια»
https://vironasipolimas.blogspot.com/2020/06/blog-post.html
Που όταν τις είχαμε όμως καταγγείλει η δημοτική αρχή μας είχε «σερβίρει» εξώδικο
https://vironasipolimas.blogspot.com/2020/09/
Θα μπορούσαμε μπορούσε το παρών κείμενο να καταλαμβάνει όχι 20 αλλά 100 σελίδες με παραδείγματα κακοτεχνιών από το 2009 μέχρι και σήμερα.
Είναι εμφανέστατη η συλλογική ευθύνη των δημοτικών αρχών του Βύρωνα και διαχρονικό το φαινόμενο των «Απατεώνων της Ασφάλτου»
Επειδή η δημοτική αρχή δεν πρόκειται να προσφύγει κατά του εαυτού της καλούμε άμεσα τις δημοτικές παρατάξεις να την αναγκάσουν να προχωρήσει σε αναζήτηση ευθυνών και για τις δικές κακοτεχνίες άμεσα, πριν περάσουν πάλι 9 χρόνια.
Αν οι δημοτικές παρατάξεις δεν το επιθυμούν, καλώς, θα προσφύγουμε εμείς όπως το έχουμε πράξει σε άπειρες περιπτώσεις ήδη.
Μετά όμως να μην κατεβαίνουν υποψήφιοι και ζητούν την ψήφο μας.
Δεν την αξίζουν!
Με εκτίμηση
Δημοκρατική Ενότητα Βύρωνα
Απρίλης 2023